Przejdź do menu Przejdź do treści

Print Master — zarządzanie barwą w przygotowaniu projektu do druku

Zapraszamy studentów Wydziału Sztuki do wzięcia udziału w webinarium Print Master — zarządzanie barwą w przygotowania projektu do druku.

Inicjatorem akcji jest Marcin Dąbrowski — pasjonata wysokojakościowych technologii poligraficznych: drukarz, technolog, inżynier oraz projektant. Przez ponad 2 lata pracował w ośrodku badań i rozwoju (R&D) firmy HP, Indigo Division w Izraelu. Opracował technologię druku 5 i 7 kolorowego z wykorzystaniem jasnej szarości. Posiada 6 zgłoszeń patentowych o pełnej czystości technologicznej.

Webinarium Print Master to spory kawałek wiedzy na temat poligrafii w ogóle, bardzo ważnej w pracy grafika projektanta, a zdobywanej przez większość na bazie praktycznego doświadczenia. Webinaria są bezpłatne. Gorąco zachęcamy do wzięcia udziału, szczególnie wszystkich tych, którzy myślą o swojej przyszłości w zawodzie grafika-projektanta.

 

Zapisy: do końca piątku (24.04.2020), jednak ważne dla pierwszych 50 osób.  
Początek szkoleń: poniedziałek, 27.04.2020 o godzinie 10.00. Zajęcia będą trwać do godz 12.

 

Aby wziąć udział w szkoleniu trzeba zapisać się na stronie: http://emprooveto.pro/pm-up-krakow/

Dodatkowe informacje na temat szkoleń: https://emprooveto.pro/spec-print-master/

 

Program szkolenia:

1. PRZESTRZENIE BARWNE
Tworzenie przestrzeni barwnej
RGB vs CMYK vs Pantone i interpretacja
CIE L*a*b a percepcja oka
Wybór właściwej przestrzeni barwnej do pracy
Wpływ światła na barwę

2. FARBA W DRUKU
Skąd się biorą różne standardy CMYK
Gęstość optyczna, gamut i kolory dodatkowe
Biel podłoża, papiery barwione w masie
Maksymalne nafarbienie
Różne rodzaje CMYKów i ich tworzenie: FOGRA: 29, 39, 47, 51, 52; ISO; SWOP;

3. POZA CMYKIEM
Obrazy wielotonowe: druk a monitor
Duoton i triton w praktyce: rozbarwienie grafik i zdjęć,
Użycie kolorów specjalnych w procesie i ich zapis,
Druk pigmentowy z dodatkowymi kolorami,
Fluo i farby metaliczne
Kolor biały: projekt i druk

4. TECHNIKI DRUKU
Klasyczna bitwa „cyfra vs offset“
Rodzaje druku cyfrowego
Projektowanie pod technikę druku
Sito a druk wielokolorowy

5. PROJEKTOWANIE I PDF
Ustawienia barwne w Adobe Acrobat, Ps, Id,
Photoshop, Illustrator i Indesign – świadoma polityka barwna,
Eksport do PDF
– konwersja kolorów,
– kompresja obrazu / format zaps,
– wybór standardu PDF.

6. OBIEG PRACY
Z perspektywy grafika:
– przygotowanie pliku do druku,
– upewnienie się, że dokument jest zamknięty,
– proces druku,
– potencjalne problemy – wyzwania i zagrożenia.
Z perspektywy drukarni:
– przyjęcie pliku do druku i weryfikacja,
– umieszczenie go w produkcji,
– druk i kontrola jakości,
– procesy wykończeniowe,
– potencjalne problemy – wyzwania i zagrożenia.

7. ZASADY WSPÓŁPRACY – SAVOIR VIVRE
Rozpoczynanie pracy z nową drukarnią
Określanie oczekiwań ze strony grafika
Weryfikacja możliwości drukarni
Oddawanie – przyjmowanie plików
Proof i akceptacja druku – czy, kiedy i po co
Analiza wydruków
Błędy produkcyjne wynikające z technologii
Zgłaszanie reklamacji oraz możliwości win-win

8. PRAKTYKA
Przykłady dobrych produkcji i ich omówienie projektowania
Błędy w realizacji po stronie produkcji i jak ich uniknąć w projektowaniu
Najczęstsze błędy projektowania

9. Q&A
Omówienie przykładów uczestników