Przejdź do menu Przejdź do treści

Pracownie

Rejestracja i montaż wideo

mgr Piotr Filipiuk

Celem zajęć jest poznanie podstawowych elementów języka filmowego i wypracowanie odpowiednich umiejętności technicznych w zakresie rejestracji i montażu materiału wideo.

Podczas kursu omawiane są zagadnienia technologiczne związane z zapisywaniem obrazu ruchomego i dźwięku na nośniki cyfrowe, wykorzystaniem aparatu cyfrowego do nagrywania oraz edycją materiału audiowizualnego w programach montażowych.

Studenci realizują zadania samodzielnie i w grupach. Podczas ćwiczeń z kamerą studenci rejestrują materiały, które następnie poddają procesowi postprodukcji.

Kurs kończy się stworzeniem kompletnych, autorskich wypowiedzi zrealizowanych w medium filmowym.

mgr Piotr Filipiuk

Podczas kursu poznasz podstawowe elementy języka filmowego, nauczysz się podstaw rejestracji video i audio, dowiesz się o podstawach montażu, color gradingu oraz edycji dźwięku.

Będziesz pracować z bezlusterkowcami Sony, ucząc się zasad poprawnej ekspozycji, doboru odpowiednich obiektywów, działać z różnorodnymi mikrofonami i recorderami audio.

Dowiesz się, jak pracować ze światłem w warunkach studyjnych i plenerowych, oraz organizować plan zdjęciowy.

Edycję nagrań audio-video wykonasz na platformach DaVinci Resolve i Adobe Audition.

dr Przemysław Liput
mgr Piotr Filipiuk

Pracownia Motion Graphic to kurs w którym elementy ilustracji, grafiki, wideo,​​dźwięku i ruchu łączą się w spójną, autorską kompozycję.

Studenci realizują projekty artystyczne i komercyjne, takie jak trailery, teledyski, video art, czołówki filmowe, animowane logotypy, gify czy spoty promocyjne. Korzystamy z animacji analogowej i cyfrowej, kolażu, ilustracji, tekstu oraz wideo, łącząc różne media w jednej realizacji.

W naszej pracowni kluczowe jest eksperymentowanie i odkrywanie nieoczywistych sposobów narracji. Rozwijamy zdolność do tworzenia intrygujących anegdot, trafnego doboru formy wizualnej i sprawnego łączenia środków wyrazu.

mgr Aleksandra Rodobolska-Dudek

Kurs „Animacja i VFX” to dynamiczny program, który eksploruje animację jako medium o szerokim spektrum zastosowań w sztuce i designie. Studenci będą mogli odkrywać różne podejścia do animacji od klasycznych metod (rysunek, stop-motion) po nowoczesne formy, takie jak mapping, videoperformance czy teledyski. W ramach kursu, wybrane elementy VFX będą służyć jako narzędzia wspierające kreatywne projekty, pomagając studentom w integracji efektów wizualnych w animacji.

Kurs oparty jest na podejściu warsztatowym, a jego kluczowymi elementami są:

Eksperymentowanie z animacją w różnych kontekstach wizualnych i przestrzennych.

Rozwój autorskiej wizji i indywidualnego stylu w animacji.

Integracja animacji z innymi mediami, takimi jak dźwięk, przestrzeń, performance.

Wykorzystanie wybranych technik VFX do wzbogacenia animacji.

Praca nad realnymi projektami, które znajdą zastosowanie w profesjonalnych realizacjach

dr Katarzyna Cichecka
mgr Antonina Jasińska
mgr Michał Róg
mgr Jacek Doroszenko

Kurs Interfejs graficznyna kierunku Digital Design trwa 6 semestrów i jest adresowany do studentów rozpoczynających swoją przygodę z projektowaniem produktów interaktywnych. Program zaczyna się od podstawowych zagadnień związanych z projektowaniem interfejsów graficznych, doświadczeniem użytkownika oraz architekturą informacji. Studenci uczą się budowy i elementów interfejsów przy szczególnym zwróceniu uwagi na responsywność designu, a także analizują interakcje użytkownika z produktem. Kurs koncentruje się na nauce etapów projektowych, takich jak wytyczne, koncepcja, tworzenie architektury informacji, flow użytkownika w oparciu o wireframe, design, prototypowanie i prezentacja końcowa.

W miarę postępów w kursie studenci przechodzą do bardziej zaawansowanych projektów, rozwijając swoje umiejętności w zakresie użyteczności, doświadczeń i funkcjonalności, aby tworzyć produkty wartościowe i intuicyjne dla użytkowników. Kurs uwzględnia także elementy badawcze i strategiczne, wspierając innowacyjne podejście do projektowania. Projekty są realizowane zarówno indywidualnie, jak i w grupach, co umożliwia rozwijanie umiejętności pracy zespołowej.

dr Michał Hyjek

Podczas kursu rozwijamy umiejętności projektowania obiektów cyfrowych i hybrydowych dostosowanych do przestrzeni publicznej oraz potrzeb użytkowników pod kątem metaverse czy branży produkcji gier komputerowych. 15 letnie doświadczenie w pracy z muzeami oraz podmiotami komercyjnymi przekazuje w formie praktycznych umiejętności oraz indywidualnej analizy Waszych pomysłów.

Główny nacisk kładziemy na naukę umiejętności myślenia koncepcyjnego w typie pracy proof of concept, inspirujemy się innowacjami technologicznymi, podnosimy jakość autoprezentacji, umiejętności sieciujące (networkingu) pod kątem pozyskiwania funduszy (pitching). Uczymy się jak produkować i zarabiać na projekcie.

mgr Paweł Hęciak
Przedmiot przybliżający studentom podstawowe funkcje i narzędzia programów graficznych takich jak Photoshop i Illustrator. Zajęcia polegają na realizacji projektów graficznych, których charakter wymaga użycia odpowiednich zabiegów. Student utrwala poznane techniki i łączy je ze sobą dzięki czemu rozwija umiejętność kreatywnego wykorzystania programów graficznych.

dr Anna Zabdyrska
mgr Jacek Doroszenko

Uczestnicy kursu to przyszli projektanci graficzni, którzy w swojej pracy będą wykorzystywać narzędzia umożliwiające projektowanie zarówno prostych form graficznych jak i złożonych systemów wizualnych. Studenci rozwijają świadomość stylistyczną w projektowaniu graficznym, poznają sposoby kształtowania komunikacji wizualnej, uczą się dobierania odpowiednich środków formalnych oraz mediów. Zgłębiają również język projektowania graficznego w kontekście współczesnych trendów z uwzględnieniem przykładów z obszaru rynkowego oraz historii projektowania graficznego.

Filary metodologii kursu:

  • świadomość stylistyczna w projektowaniu graficznym,
  • odpowiedzialność w zakresie kształtowanie komunikatu,
  • argumentacja oparta na rzeczowej i logicznej analizie,
  • samorozwój i motywacja wspierająca zaangażowanie.

Szczegółowe cele kursu:

  • zdobywanie kompetencji do samodzielnej pracy projektowej,
  • zdobywanie umiejętności tworzenia form komunikacji wizualnej,
  • wykorzystywanie zależności pomiędzy treścią a formą graficzną,
  • zgłębianie metod łączenia elementów typograficznych z piktograficznymi,
  • poznawanie zależności pomiędzy funkcją estetyczną a informacyjną,
  • rozwijanie indywidualnych kompetencji twórczych.

Kurs jest prowadzony w oparciu o indywidualną lub grupową pracę studentów nad zadaniami projektowymi dostosowanymi do poziomu umiejętności uczestników kursu pod względem zakresu realizacji oraz stopnia skomplikowania struktury. Zajęcia są prowadzone w języku polskim, zestaw publikacji i materiałów referencyjnych jest dostępny w języku polskim, a pozostałe materiały źródłowe, szczególnie w obszarze Internetu, są dostępne w języku polskim i angielskim.

Słowa kluczowe: Logo, Sygnet, Logotyp, Branding, Identyfikacja wizualna, Komunikat wizualny, Piktogram, Symbol graficzny, Wizerunek marki, Metafora wizualna, Księga znaku, Slogan

mgr Marta Niedbał
mgr Monika Chrabąszcz-Tarkowska

Kurs typografii i liternictwa w oparciu o indywidualną pracę studenta nad zadaniami projektowymi o zróżnicowanym charakterze w zakresie: konstrukcji znaku, układu typograficznego, kompozycji elementów typograficznych, struktury tekstu, krojów pisma, typografii w projektowaniu graficznym. Studenci poznają teoretyczne aspekty typografii: rozwój pisma i druku, historyczne kroje pisma, współczesną typografię, zasady składu. Studenci przygotowują indywidualne projekty typograficzne. Zajęcia realizowane w formie warsztatowej oraz w formie indywidualnych korekt prac studentów i wykładów.

dr Marzena Kolarz
Podczas kursu Fotografia Cyfrowa student nabywa umiejętności w wykorzystywaniu fotografii w różnorodnych dziedzinach projektowania graficznego oraz działalności artystycznej. W trakcie zajęć uczy się świadomego i twórczego używania parametrów ekspozycji, podstaw kompozycji w obrazie fotograficznym, a także funkcjonowania koloru w fotografii. Wśród różnorodnych form prowadzenia zajęć realizowane są ćwiczenia w studiu fleszowym, podczas których student uczy się pracy z oświetleniem błyskowym i kreacją w fotografii studyjnej. Wykłady pozwalają zapoznać się również z historią fotografii, oraz z twórczością wybranych twórców.

dr Marzena Kolarz

Podczas trwania kursu stawiamy na doświadczanie i poszukiwanie. Fotografia jako medium jest bardzo pojemna i bardzo nośna. Szukamy jej granic, sprawdzamy możliwości, staramy się zintegrować pomysł i treść z obrazem. Dużćwiczymy, zmagamy się z trudnościami. Nie boimy się ryzykować, wyjść poza granice, miksować również fotografię z innymi technikami. Dyskutujemy i nazywamy nasze odczucia. Nie zapominamy o technice, która w przypadku fotografii jest bardzo istotna a zapanowanie nad nią gwarantuje sprawne wykorzystywanie fotograficznych możliwości. Ważna jest obecność, praca i współdziałanie. Nie ograniczamy się do fotografii cyfrowej, starając się poznać i spróbować różnych technik chemicznych. Finalnie uczestnik kursu jest w stanie zbudować wizualną, fotograficzną, indywidualną wypowiedź.

dr Jacek Złoczowski

Kurs służy zapoznaniu studentów z podstawowymi metodami i technikami projektowania gier cyfrowych: od założeń gry do jej wstępnej implementacji. Aktywności na zajęciach obejmują działania koncepcyjne (opracowanie projektu wyróżniającego się na rynku gier), oraz działania w programach służących do tworzenia assetów 3D i silnikach gier komputerowych. Tematyka zajęć podejmuje m.in. elementy game designu, level designu, czy tworzenia narracji w przestrzeni. Studenci uczą się łączenia tych obszarów realizując projekt zaliczeniowy – własną grę komputerową.

dr Dawid Nałęcz
dr Kamila Komędera
Podczas kursu Podstawy Programowania A student uczy się zasad programowania imperatywnego o cechach strukturalnych i proceduralnych. Poznaje metody projektowania i zapisu algorytmów.

Student podczas trwania kursu zdobywa również umiejętności z zakresu podstawowych struktur danych, protokołów sieciowych oraz sieci komputerowych.

Zajęcia prowadzone są w formie laboratoriów w trakcie których studenci rozwiązują problemy zdefiniowane przez prowadzącego zajęcia.

mgr Marcin Turecki
Pracownia nastawiona jest na rozwój kreatywności, technik rysunkowych i wyobraźni. Każde ćwiczenie skoncentrowane jest wokół niestandardowych rozwiązań ilustracyjnych.

Pracujemy nad autorskimi projektami oraz tworzymy wspólnie większe prace przestrzenne. Poznajemy klasyków polskiej ilustracji oraz odkrywamy nowych prężnie rozwijających się artystów. Odkrywamy w sobie wewnętrzne dziecko i uczymy się jak najlepiej zaprojektować ilustrację dla najmłodszego czytelnika. Wspólnie czytamy i oglądamy doskonałe w formie i treści publikacje.

Podczas naszej przygody z ilustracją na zajęciach wykonujemy szereg krótkich ćwiczeń, które pobudzają naszą wyobraźnie. Ćwiczenia te mają na celu ukierunkowanie spojrzenia na rzeczywistość przez pryzmat ilustracyjnego komunikatu wizualnego.

dr hab. Sebastian Wywiórski
dr Lech Kolasiński
Celem kursu jest rozwijanie przez studenta własnych wypowiedzi artystycznych poprzez analizowanie, syntezowanie, interpretowanie rzeczywistości przy użyciu warsztatu rysunkowego oraz działań na pograniczu medium. Student rozwija zdolność świadomego stosowania rysunku za pośrednictwem szerokiego zestawu narzędzi. Podczas zająć duży nacisk postawiony jest w szczególności na rozwinięcie umiejętności konceptualnego oraz eksperymentalnego podejścia do zadań realizowanych w ramach przedmiotu.

dr hab. Adam Panasiewicz
dr Jacek Złoczowski
Wykorzystuje niestandardowe rozwiązania tworzenia komunikatu wizualno – tekstualnego przy pomocy łączenie technik mediów analogowych i cyfrowych w ramach strategii artystycznych w obrębie Nowych Mediów wykorzystujących nowe technologie i nowe języki komunikacyjne. Pracownia jest odpowiedzią na zjawiska odnoszące się do tzw. kultury konwergencjii, która wymaga tworzenia komunikatu – przekazu dla wielu odmiennych mediów naraz.

W ramach zajęć studenci tworzą i projektują komunikat transmedialny tzn przygotowują narrację, która cyrkuluje w różnych mediach wykorzystując strategię crossmedialne. Dzięki tym strategiom komunikat zaprojektowany może funkcjonować w różnych mediach; Internecie, mediach społecznościowych, grach, reklamie tradycyjnej, reklamie ambientowej czy też w krytycznym nurcie culture jamming.

Pracownia transmediów łączy umiejętności i wiedzę studenta odnoszącą się do sztuki projektowej dla Internetu, jak i do działań i strategii z zakresu sztuki video, działań w środowisku gier, czy też instalacjii intermedialnych i reklamy outdorowej.

dr Bartosz Zaskórski

Podczas kursu dowiesz się, jak tworzyć komiksy lub książki artystyczne. W ramach kursu dozwolona jest praca zarówno z ilustracją cyfrową, klasycznymi technikami rysunkowymi lub malarskimi, czy eksperymentalnymi formami realizacji książkowych. Realizacja zadania w pracowni przebiega na kilku poziomach: pracujemy z koncepcją, warsztatem rysunkowym (lub innym), kompozycją i projektem całości. Poznasz tutaj podstawy self-publishingu, nauczysz się przygotowywać do druku swój artbook, komiks czy zine.

prof. dr hab. Irena Jankowska-Sumara

Celem kursu jest przybliżenie wiedzy o podstawowych problemach teorii koloru i odpowiedzieć na pytania, czy pojęcia barwy i koloru oznaczają to samo, a także na czym polega percepcja barwy i w jaki sposób je rozróżniamy. Teoria koloru to interdyscyplinarny dział wiedzy zajmujący się powstawaniem u człowieka wrażeń barwnych oraz teoretycznymi i praktycznymi aspektami czynników zewnętrznych biorących udział w procesie powstawania tych wrażeń. Widzenie barw to subiektywne wrażenie psychiczne powstające w mózgu człowieka.

Przybliżenie podstaw fizycznych pojęcia światła i koloru jako pewnego zakresu promieniowania elektromagnetycznego, które w wyniku emisji bądź odbicia dociera do odbiorcy najczęściej w postaci mieszaniny fal o różnych częstotliwościach. Przybliżenie wiedzy o podstawach optyki i konstrukcji podstawowych przyrządów optycznych.

Kurs prowadzony jest w formie zajęć laboratoryjnych i samodzielnych prac studentów.

Doświadczenia do wykonania w trakcie zajęć:

•        Fala elektromagnetyczna a światło widzialne. Spektrum światła widzialnego. Rozszczepienie światła za pomocą pryzmatu i siatki dyfrakcyjnej.

•        Naturalne i sztuczne źródłświatła. Jak wytwarzane jest światło – demonstracje różnych źródeł światła i ich widma.

•        Absorpcja kolorów za pomocą filtrów.

•        Doświadczenia z dyfrakcją i interferencją światła.

•        Doświadczenia z polaryzacją światła.

•        Układy obrazujące soczewki, zwierciadła – doświadczenia na ławie optycznej

•        Wyznaczanie współczynnika załamania światła. Działanie światłowodó

•        Budowa ludzkiego oka, wady wzroku i ich korekcja  doświadczenia.

•        Mieszanie barw – doświadczenia z mieszaniem addytywnym i subtraktywnym

•        Cienie, półcienie i barwy dopełniające.

Doświadczenia do wykonania w domu

•        Słoikowa soczewka

•        Wykonanie własnego spektroskopu

•        Wykonanie kamery obscura