Digital Design
Specjalność: Design
Prowadzący: prof. Adam Panasiewicz
Bio
Pracuje w Katedrze Multimediów, gdzie prowadzi zajęcia między innymi na kierunku Digital Design, którego jest współtwórcą. W swojej pracy twórczej bada granice recepcji obrazu, skupiając się na właściwościach jego odbioru w kontekście znaczeń semantycznych. Jako członek grupy naN, jest współtwórcą instalacji interaktywnych, wykorzystujących języki programistyczne w celu poszerzenia definicji dzieła kształtowanego w procesie udziału odbiorcy. Uczestniczył w licznych wystawach w kraju i za granicą.
Opis Kursu
Digital Design, to pracownia w ofercie studiów Art&Design, która łączy w sobie artystyczną kreację i umiejętność projektowania oraz kodowania interface’ów interaktywnych.
Pracownia Digital Design, to wykorzystanie niestandardowych rozwiązań tworzenia komunikatu wizualno – tekstualnego przy pomocy łączenia technik mediów analogowych i cyfrowych w ramach strategii artystycznych w zakresie Nowych Mediów, które wykorzystują nowe technologie i nowe języki komunikacyjne. Pracownia jest odpowiedzią na zjawiska odnoszące się do tzw. kultury konwergencji, która wymaga tworzenia komunikatu – przekazu dla wielu odmiennych mediów naraz.
W ramach zajęć studenci tworzą i projektują komunikat transmedialny tzn. przygotowują narrację, która cyrkuluje w różnych mediach wykorzystując strategie cross medialne. Dzięki nim projekt o charakterze transmedialnym może funkcjonować w różnych mediach: Internecie (blog, www), mediach społecznościowych, grach, reklamie tradycyjnej, aplikacjach mobilnych, reklamie ambientowej, czy też w krytycznym nurcie culture jamming.
Pracownia łączy umiejętności i wiedzę studenta odnoszącą się do sztuki projektowej dla Internetu, jak i do działań i strategii z zakresu sztuki video, działań w środowisku gier, czy też instalacji intermedialnych oraz reklamy outdorowej.