Pracownia interdyscyplinarna
Specjalność: art
Prowadzący: dr hab. Maria Wasilewska
Ur. w 1971 r. w Toruniu, mieszka i pracuje w Krakowie. Dyplom z rzeźby w pracowni prof. Macieja Szańkowskiego w 1996 roku na Wydziale Sztuk Pięknych UMK w Toruniu. Zajmuje się instalacją, realizacjami site specific i environment, tworzy obiekty przestrzenne, wideo. W swoich pracach często wykorzystuje dźwięk. W sztuce interesują ją głównie możliwości poznawania, odczuwania i nazywania rzeczywistości.
Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2008). Nagroda specjalna galerii w Mediolanie „Amy-D Arte Spazio” na wystawie 7th International Arte Laguna Prize w Arsenale w Wenecji (2013). Rezydencja artystyczna w Aso w Japonii (2018).
Wystawy indywidualne i zbiorowe w kraju i za granicą między innymi w Krakowie, Warszawie, Poznaniu, Lublinie, Łodzi, Szczecinie, Mediolanie, Wenecji, Hamburgu, Berlinie, Lejdzie, Sztokholmie, Kumamoto. Współpracuje z galerią Amy-d Arte Spazio w Mediolanie.
Od 2010 roku pracuje na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.
Prowadzący: dr Małgorzata Markiewicz
Opis kursu
Studentki i studenci i są motywowani do podejmowania twórczej krytyki wobec otaczającej rzeczywistości, poruszane zagadnienia balansują na granicy designu, sztuki oraz nauk społecznych. Podczas zajęć poruszamy kwestie kondycji świata oraz wpływu projektantów i projektantek(artystek i artystów) na jego przyszłość. Rezultaty zadań są bardziej refleksyjne a nie obiektywizujące. W pracowni stawiamy nacisk na zadawanie pytań oraz kwestionowanie zastanych sytuacji, co może stać się przyczyną, bądź też narzędziem zmiany społecznej. Metody pracy – dyskusje, prezentacje, warsztaty, projekty zespołowe. Każdemu zadaniu towarzyszy obowiązkowa literatura. Poruszane zagadnienia łączą się z naukami humanistycznym i społecznymi.
Prowadzący: dr Bartosz Zaskórski
Opis kursu
zajęcia artystyczne o charakterze interdyscyplinarnym, wskazujące na możliwość łączenia ze sobą mediów artystycznych – wizualnych oraz dźwiękowych. Pracownia umożliwia realizowanie dowolnych prac, wykorzystujących przenikanie się zarówno technik związanych ze sztukami wizualnymi, jak i przekraczających je, wykorzystujące dociekliwość studentów i ich zainteresowania. W pracowni można sięgać do dowolnych narzędzi. W pracowni mogą powstawać instalacje interaktywne, gry komputerowe, słuchowiska, działania z dźwiękiem i muzyką, oraz wszelkie nietypowe formy działania artystycznego. Studenci realizują projekty autorskie, które mają zachęcać do przewartościowania wyobrażenia tego, czym może być sztuka